Unity de bir objenin diğer objeye çarpmasını anlamak için Collision veya Trigger kullanılır.Bu ikisinin temel farkı Triggerde objemizin objelerin içinden geçebilmesidir.
Collisionun çalışması için Colider componentinin ve rigidbody ekli olması gerekir.3 tür fonksionu vardır.
OnCollisionEnter
OnCollisionStay bir objenin çarpma durumu sürdüğü sürece çalışır.
OnCollisionExit bir objenin çarpma durumu bittiğinde 1 kere çalışır.
Trigger çalışması için Colider componentinin ve rigidbody ekli olması gerekir.Ayrıca Colider componentinin içindeki Is triggerin işaretli olması gerekir .3 tür fonksionu vardır.
OnCollisionEnter
OnTriggerStay bir objenin çarpma durumu sürdüğü sürece çalışır.
OnTriggerExit bir objenin çarpma durumu bittiğinde 1 kere çalışır.
- Collision
Collisionun çalışması için Colider componentinin ve rigidbody ekli olması gerekir.3 tür fonksionu vardır.OnCollisionEnter
void OnCollisionEnter(Collision col) {
//her hangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnCollisionStay//her hangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnCollisionStay bir objenin çarpma durumu sürdüğü sürece çalışır.
void OnCollisionStay(Collision col) {
//her hangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir nesneye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe"){
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnCollisionExit//her hangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir nesneye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe"){
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnCollisionExit bir objenin çarpma durumu bittiğinde 1 kere çalışır.
void OnCollisionExit(Collision col) {
//her hangi bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
}
//her hangi bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
}
- Trigger
Trigger çalışması için Colider componentinin ve rigidbody ekli olması gerekir.Ayrıca Colider componentinin içindeki Is triggerin işaretli olması gerekir .3 tür fonksionu vardır.OnCollisionEnter
void OnTriggerEnter(Collider col)
{
//herhangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe")
{
//tagı Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe")
{
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnCollisionStay{
//herhangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe")
{
//tagı Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe")
{
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnTriggerStay bir objenin çarpma durumu sürdüğü sürece çalışır.
void OnTriggerStay(Collider col) {
//her hangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnCollisionExit//her hangi bir objeye çarptığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarptığında çalışır
}
}
OnTriggerExit bir objenin çarpma durumu bittiğinde 1 kere çalışır.
void OnTriggerExit(Collider col) {
//her hangi bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
}
//her hangi bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
if (col.gameObject.tag == "Cupe") {
//tagı Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
if (col.gameObject.name == "Cupe") {
//ismi Cupe olan bir objeye çarpmayı bıraktığında çalışır
}
}
Post A Comment:
0 comments: