Oyunlar genelde farklı bir çok level ve farklı sahnelerden oluşur.Bu farklı level ve sahneler arasında geçiş unityde nasıl yapıldığını göstereceğim.
![Level yapımı Build settings](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjIc7-fR9ghxE-nJqRuHIegnPO5gnUcXU6xNWZ6__ZYMZdxsNWWocaaIuwG0a1iKx587OzwQO79SGlWUpkrweRqHuyw76xHWOO_LS9aOxwaSHbKWD8nHaXs0nyEXi1Dv0CARojpY32xlQkq/s320/Build+setting.PNG)
- Sahne1 ve Sahne2 adında 2 tane sahnemiz olduğunu ve sahne 1 den sahne 2 ye geçmemiz gereken bir senaryo düşünelim.
- İlk olarak bu sahneleri File-Build Settings menüsünden Add Current butonu ile build edilecek sahnelere ekleyelim.
- Daha sonra belirlediğimiz senaryoya göre şartın gerçekleştiği yere aşağıdaki kodu yazalım.(Şartımız bir nesnenin bir nesneye çarpışması,enerjimizin bitmesi ,bir tuşa veya butona tıklanması vs olabilir )
Application.LoadLevel(1);
veya Application.LoadLevel("Sahne2");
- Buradaki bir sahneleri eklediğimizde her sahneye verilen numaradır.İki şekilde de kullanabilirsiniz bir fark yoktur.
Post A Comment:
0 comments: